The truth, the whole truth and nothing but the truth, for the love of your customer.

Είσαι έτοιμος να ζήσεις τη ζωή του καταναλωτή σου; Όποια και αν είναι αυτή, όσο παράξενη και να είναι? Aπό τη στιγμή που θέλεις να τον κερδίσει το προϊόν σου, τότε δεν υπάρχει άλλος τρόπος από το να ζήσεις όπως ζει και αυτός.

Δεν είναι τυχαίο που και ο Mel Gibson στην γνωστή ταινία “What a woman wants” θέλοντας να επικοινωνήσει σαν διαφημιστής μια σειρά από γυναικεία προϊόντα, αποφάσισε να τα δοκιμάσει ένα προς ένα. Από το καλσόν, στο pedicure και από τη μάσκαρα στην αποτρίχωση :). Δεν υπονοώ να κάνεις και εσύ το ίδιο αλλά σίγουρα θα πρέπει να κάνεις το extra mile.

Σαν marketers έχουμε την τάση να σκεφτόμαστε ότι από τη στιγμή που το προϊόν μας βρίσκεται στην αγορά εδώ και κάποιο χρονικό διάστημα και όλα βαίνουν καλώς, τότε αυτόματα αν διατηρήσουμε την ίδια συνταγή το αποτέλεσμα κατά 95%, θα είναι το ίδιο.

Και εδώ ακριβώς είναι που την πατάμε και μας βγαίνει το κέικ καμένο!

Ο καταναλωτής σαν άνθρωπος που είναι, επηρεάζεται συνεχώς και καθημερινά από καταστάσεις που συμβαίνουν γύρω του (προσωπικές & επαγγελματικές) αλλά και από όλο αυτό το περιεχόμενο το οποίο καταναλώνει/«βομβαρδίζεται», από όλα τα μέσα επικοινωνίας. Αφού καταφέρει να ξεπεράσει το ‘Content Shock’ (αυτό είναι μια άλλη ανάλυση – σε επόμενο άρθρο :P) όλη αυτή η πληροφόρηση έχει ως αντίκτυπο να αλλάζει και να εξελίσσει τις καταναλωτικές του συνήθειες έτσι ώστε να προσαρμόζεται συνεχώς με τη νέα του πραγματικότητα.

Σκέψου μόνο το πόσο γρήγορα έχει αλλάξει η συμπεριφορά του καταναλωτή κατά την περίοδο των τελευταίων μηνών και πόσο έχει επηρεάσει αρνητικά ή θετικά βιομηχανίες και brands τα οποία υπό κανονικές συνθήκες θα χρειάζονταν δεκαετίες για να επηρεαστούν.

Για παράδειγμα, λόγω της αύξησης του home entertainment, η διαδικτυακή πλατφόρμα Disney Plus, κατάφερε να φτάσει τα 60εκ. χρήστες μέσα σε 5 μήνες. Το Netflix, για τους αντίστοιχους χρήστες χρειάστηκε 7 χρόνια! Η αύξηση που είχαν τα e-commerce deliveries παγκόσμια μέσα σε 8 εβδομάδες, αντιστοιχούν στην ίδια αύξηση που είχε η κατηγορία τα τελευταία 10 χρόνια. Η χρήση της τηλεϊατρικής ανά το παγκόσμιο 10πλασιάστηκε μέσα σε ένα δεκαπενθήμερο. Από την άλλη, το Airbnb δήλωσε ότι το τι έχει καταφέρει να επιτύχει μέσα στα 12 χρόνια λειτουργίας του, σχεδόν καταστράφηκε ολοσχερώς μέσα σε 6 εβδομάδες.

Σκέψου ακόμη πόσο εσύ έχεις αλλάξει τους τελευταίους μήνες, αφού κατάφερες να αγοράσεις μαρούλι και λαχανικά από το κινητό σου!  

Ανεξάρτητα από την απόδοση του οποιουδήποτε προϊόντος στην αγορά, κάθε κάποιο χρονικό διάστημα και ειδικά σε μια περίοδο όπως αυτή που ζούμε σήμερα, θα πρέπει σαν marketers να ψάχνουμε να βρούμε τη σημερινή αλήθεια του καταναλωτή μας και με βάση αυτή να προσαρμόζουμε και την επικοινωνιακή στρατηγική μας.

Να κάνουμε δηλαδή το extra mile και να μπαίνουμε για όσο χρειαστεί στα δικά του παπούτσια.

Γιατί μόνο όταν ζήσεις τη ζωή του καταναλωτή σου θα μπορέσεις να αντιληφθείς τη δική του αλήθεια. Τι τον προβληματίζει, ποιες είναι οι ανησυχίες του, ποια είναι τα ενδιαφέροντα του, σε ποια μηνύματα αντιδρά και σε ποια όχι, τι γνώμη έχει για το προϊόν σου και ποια η γνώμη του για τους ανταγωνιστές σου. Αφού τα αναλύσεις όλα αυτά, τότε και μόνο θα νιώσεις την σιγουριά ότι εάν ήσουν στη θέση του, θα αγόραζες και εσύ το προϊόν σου.

Υ.Γ. Εάν ακόμη προβληματίζεσαι για το εάν θα το αγόραζες ή όχι, ίσως τελικά να χρειαστεί να δοκιμάσεις την μάσκαρα ή τον αφρό ξυρίσματος…αναλόγως!